Hvordan skal min bedrift unngå negative omtaler på nett?

Det enkle svaret er «Løs saker før de eskalerer».

 

Men det ligger så mye mer bak. En bedrift vil aldri bli sterkere enn sitt svakeste ledd.

 

Heter du «Ola nordmann» og driver ditt eget Enkeltpersonforetak og mottar negative omtaler må du ta et dykk i deg selv å se hvordan du møter dine kunder. Både potensielle nye kunder såvel som tidligere kunder. Før og etter en tjeneste/handel er gjennomført skal alltid kundene møtes med ydmykhet og respekt.

 

Driver du et AS med 54 ansatte hvor du har flotte titler på staben og et organisasjonskart og system som du stolt har oppnådd er saken en annen. Start med å kartlegge de negative omtalene. Er du riktig heldig står det nok informasjon i omtalen om hvem kunden er eller hvem personen har vært i kontakt med, eller noe som gir deg mulighet til å identifisere kunden og den ansatte kan og burde saken tas tak i umiddelbart.

 

Hva er vitsen med et selgerteam på 10 flotte selgere som hver koster 500.000+ årlig når de potensielle kundene de jobber med søker opp bedriften og bare finner negativ informasjon? Eller tusenvis av kroner i Online markedsføring.

 

Husk at du ofte kun har en mulighet til å gjøre et førsteinntrykk. Og møter ikke kundene deg personlig er Google søket dette inntrykket.

 

 

Men vi har jo gjort alt vi kan, og kunden i omtalen er fortsatt ikke fornøyd. Han kommer tilogmed innom oss fortsatt for å kjøpe tjenester?
Slapp helt av, dette er dessverre helt vanlig. Mange vil aldri bli fornøyde uansett hva enn gjør.

 

Du ønsker kanskje ikke selv å ta kontakt med kunden for å bevisstgjøre de på dette i frykt for mer negativ omtale.

 

Denne omtalen alene kan faktisk ødelegge flere titalls- ja kanskje hundretusentalls kroner i potensiell omsetning. Selv om dere ikke har behandlet kunden bra.
Om det er urettferdig? Klart det er!

 

Det er nettopp her vi kommer inn. Vi går inn som en tredjepart og løfter Online renommeet deres opp til der det burde ligge.

 

Vi hjelper og bedrifter som har gjort sine feil, men som ønsker å forbedre seg. Alle fortjener en ny sjanse , og dette er vi til støtte for.